Artist │ 작가

아 바

AVA

(b.1991)



 아바는 만화와 애니메이션과 함께 자라며 자신만의 세계를 창조하는데 그 영감을 받았다. 아바는 자신의 경험을 재해석하며 생각과 감정을 담아내고 몽환적인 판타지와 비관적인 시각을 융합하여 작품 속에서 회화와 관객 간의 시각적 긴장과 내부적인 대화를 만들어낸다. 그림은 작가의 세포이자 자아이자 페르소나이자 혹은 타인에 의한 수많은 자신이다. 작품으로 탄생한 각각의 자아는 캔버스 평면 너머, 세상으로 시선을 보내고 있다. 시선은 천마디의 말보다도 많은 것을 녹여낼 수 있기에 작품 속 대화의 매개체로 쓰여진다. 작품 속 존재는 세상과 시선을 마주함으로써 살아있는 개인이 되고 존재하는 언어로는 설명하기 어려웠던 것을 시선을 통해 전달한다. 내면의 일부를 파악하고 다듬는 테라피적인 과정에서, 자신을 솔직하게 마주하며 스스로를 위로하고 또 누군가를 위로하는 마음을 작품 속 시선 한 켠에 담는다.

Growing up alongside manga and animation, Ava An drew inspiration to create her own world. She reinterprets her experiences, capturing thoughts and emotions, merging dreamy fantasy with a pessimistic perspective. In her works, Ava establishes visual tension and internal dialogues between the painting and the audience. The artwork serves as my cells, self, persona, and numerous versions of myself shaped by others. Each manifestation born through the canvas gazes beyond the flat surface into the world. The gaze, more expressive than a thousand words, serves as a conduit for dialogues within the artwork. Existing within the artwork, I become a living individual as I confront the world and its myriad perspectives. The gaze has the power to convey more than can be expressed in a thousand words, making it the medium for conversations within the artwork. Through the interaction with the world and its gazes, the entities within the artwork become living individuals. They communicate aspects that were difficult to articulate through language, serving as a language of existence. In the therapeutic process of understanding and refining my inner self, I confront myself honestly. I use the gaze within the artwork to comfort myself and to convey a compassionate message to others. In this corner of the artwork's gaze, I encapsulate the essence of comforting and uplifting oneself and others.

Instagram : @avaanart

나는 사실 꽃이 좀 무섭고 징그럽다. 

가까이서 보면 핏줄 같은 잎맥이나 털, 점박이 같은 것들이 징그럽게 느껴진다. 

어쩔 땐 이게 예쁜가 싶다가 가만히 보고 있자면 너무나도 사랑스럽다. 

징그럽지만 사랑스러운 존재. 

살아서 숨쉰다는 것은 그런 것 아닐까? 


- 작가노트中 -


 I actually find flowers a bit eerie and creepy. 

When you look closely, things like vein-like leaf structures, hairs, or speckles can feel unsettling. 

Sometimes, I wonder if these aspects are beautiful, but as I gaze at them quietly, they become incredibly lovely.


 - Artist’s Statement -

Education

2016-2018   M.F.A The School of Visual Arts, New York, NY

2010-2015   B.F.A The School of Visual Arts, New York, NY

Awards

2016   "Norman Rockwell Museum Award", Society of Illustrators Student Competition Scholarship

Solo Exhibition

2023 <flower shower>, klamp Gallery, Seoul

2022 <별이 피다 Bloom>, Polestarart Gallery, Seoul 

 2022 <constellation;  별무리>  , Gallery Dos, Seoul

 2021 <별의 부스러기>, Gallery KNOT, Seoul 

 2020 <unnamed>, Pado, Seoul

Group Exhibitions

2023 <blue is the warmest color>, Gallery Jo Yana, France

2023 <다시,봄>,17717 Gallery, Seoul, Korea

2023 <두꺼비에 대한 단상>, Gallery Saem, Seoul, Korea 

2023 <small wonders>, Insa Gallery, Seoul,Korea 

2022 <꽃과 케이크> 2인전, Brave Sunshine Gallery, Seoul, Korea

2022 <테이스티 A 마켓>, Artspace Hue Gallery, Paju, Korea

2022 <균형잡기>, Schengen Art Gallery, Gwangju, Korea

2022 <within the static>, WOW x WOW Gallery, UK

2021 <power in number 6>, Nucleus Portland Gallery, Portland

2021 <seea2021>, 예술의 전당 한가람 미술관, Korea

2020 <하늘과 바다>, 인사동 쌈짓길, Korea

2020 <power in number5>, Nucleus Portland Gallery, Portland

2019 <office museum: public art>, Art Kyunggi Campaign, Korea

2018 <salut! 3 show>, Nucleus Portland Gallery, Portland

2018 <american gods>, Star Gallery, New York

2018 M.F.A Illustration as Visual Essay Thesis Show, New York

2018 M.F.A Illustration book show, New York

ArtWorks

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